Бориспiль
C

Головні новини

Люди сказали «вау!» її вітражам


Люди сказали «вау!» її вітражам

У приміщенні міської ради відкрилася виставка творчих робіт Катерини Поляруш. Майстриня розповіла «Вістям» про власний почерк, ціну на творчість і «баранця в пляшці».

Захоплення вітражем. За фахом Катерина — поліграфіст, але не пропрацювала «за дипломом» й одного дня. Ще студенткою робила дизайн рекламної продукції та ілюстрації до журналів та дитячих книг. Вдалася до живопису з натури. Згодом поринула у розпис скла. З технікою вітражу познайомилася випадково, побачивши інструкцію з розмальовування скляної баночки в журналі. Пригадує: купила вітражні фарби і контур. Та сподівання не справдилися: на вертикальній поверхні фарба розтікалася. Потім робила замальовки кольоровими ручками й маркерами, згодом вони ставали ескізами для її вітражних картин.
Люди сказали «вау!» її вітражам

У той час Катерина потрапила на курси «Основи світогляду» в Академії цілісного світогляду. З’явилися люди, які сказали «Вау!» її вітражам. Так Катя почалася розпис скла: від мініатюрних малюнків до об’ємних.
Люди сказали «вау!» її вітражам


Стиль. На її роботах — усміхнені Сонце і Місяць, квіти, птахи, дерева, хатинки. Одразу видно — авторська техніка. «Мати власний почерк — найвищий пілотаж для митця. Багато людей можуть копіювати, але не мати стилю. Викладачі підтримали мою стилізацію, хоч вона може здатися спрощеною, дитячою», — розповідає Катерина.
Люди сказали «вау!» її вітражам


Довговічність фарби. «Призначення вітражної фарби — декор. Я малюю на посуді з зовнішньої сторони, потім вкриваю шаром лаку, тому ним можна користуватися. Скільки така річ прослужить, сказати не можу. Вдома є чашки й тарілки, якими ми користуємося вже років 10, і з ними все добре».
Люди сказали «вау!» її вітражам


Ціна творчості. Критерії, якими керується Катерина, оголошуючи вартість виробу — ціна матеріалів і час: «Якщо замовник просить врахувати дату народження чи символи, які конкретно йому підходять, тут включається моя робота як психолога, нумерологія, врахування символів. Вважаю, ціну на свої роботи занижую, бо буваю на виставках, бачу колег, які працюють у техніці вітражного розпису, і їх роботи коштують вдвічі-втричі дорожче. Якщо витратила на виріб два тижні, мені важко взяти за цей період часу 100 грн. Хоча часто так і роблю, бо хочу, аби моя творчість була доступною для людей. Щодо фарб: використовую професійні німецькі й французькі. Хочу, щоб річ, яку виготовила, функціонувала якнайдовше, тож застосовую перевірені дорогі матеріали. Для занять у школі купую скло або «збираю» його в знайомих. Для робіт на замовлення купую рамку зі склом».
Люди сказали «вау!» її вітражам


Реклама. Катерина зізнається: замовлень багато не буває. Каже, звертаються знайомі, які хочуть подарувати ексклюзивний подарунок друзям, рідним. Рекламою майстриня не переймалася, хоча замислювалася про власний сайт. Катерина вважає себе публічною особою, бо бере участь у мистецьких заходах: «Якщо людина несе у творчості світло і благо, така творчість потрібна. Клієнти і можливості для розвитку у неї будуть. У школі переслідую більше ідею розкрити потенціал дітей, ніж зробити з них художника. Коли приходять гуртківці 6-7 років, замкнуті або агресивні, я бачу, як вони змінюються, стають іншими. Це мене надихає».

Майстер-класи. Катерина проводить такі заняття, якщо набирається група. Зустрічі вона організовує в столиці. Раніше Катерина регулярно проводила їх у Бориспільському музеї. Нині хоче ввести їх у розклад роботи Спілки митців.

Арт-терапія. Катерина — сертифікований арт-терапевт, курси з фаху закінчила у Східноукраїнській асоціації арт-терапії в 2014-у. Арт-терапія — це можливість віднайти відповіді на питання, які хвилюють людину, через мистецтво. Це і танцювальна терапія, лялькотерапія, музична терапія, ліпка... Кожна з цих технік взаємодіє з певною сферою життя. Лялька — бачення себе як особистості. З глиною можна працювати з психологічними травмами, страхами, власними кордонами. У арт-терапії є дві частини: творча, коли людина робить власноруч, і частина вербалізації, коли про це говоримо. Є така техніка «баранець в пляшці». Людина чує завдання: «Намалюйте баранця в пляшці». У неї кольорові олівці і аркуш паперу. Малюнок — це проекція стосунків з дітьми або з батьками, якщо в цієї людини немає дітей. Баранець — це дитина, пляшка — батьківська любов. Деталі відображають реальний стан життя людини: чи баранець нещасний, чи добре йому в пляшці, чи вона закрита, чи навпаки відкоркована… Бувало, жінка каже, що її діти дорослі і незалежні, а сама намалювала баранця в закритій пляшці, де все для нього облаштоване: трава є, сонце сяє. Виявляється, вона дитину «тримає» турботою.

Поезія. Катерина пише вірші. Люди характеризують їх як незвичайні. Дівчина мріє про власну поетичну збірку.

ДОСЬЄ
Катерина ПОЛЯРУШ — художник, арт-терапевт, поет, керівник гуртків образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва «Творча майстерня» та «Відкриття радості» на базі Гірської школи, автор календаря «Трипільське диво 2012», член творчого клубу «Спілка митців Борисполя».

Народилась 1988 року в с. Гора Бориспільського району. Закінчила Видавничо-поліграфічний інститут НТУУ «КПІ», факультет графіки. Проводить творчі заняття в рамках «Творчої майстерні» при Академії цілісного світогляду. Автор серії творчих майстер-класів, присвячених трипільській культурі.


Ольга КАЦАН

Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або зайти на сайт під своїм ім'ям.

коментарі

Ваше ім'я: *
Ваш e-mail: *
Питання: 156+2
Відповідь:
Код: оновити, якщо не видно коду
Введіть код: